OPI Over The Taupe

Ciao a tutte!

Scusate l’assenza ma da venerdì sono in ferie e anche se non sono in vacanza non sono a casa e sto pochissimo al computer.

Purtroppo ho dovuto tagliare le unghie a lunghezza zero e devo dire che a me le unghiette nuove proprio non piacciono. Trovare un colore che stia bene su qualcosa che già in partenza non mi piace è davvero difficile. Per prima cosa ho eliminato i colori accesi perchè non voglio che sti moncherini risaltino, piuttosto vorrei nasconderli il più possibile pur mantenendoli curati e con lo smalto. Quindi ho aperto il mio cassetto con tutta la collezione e ho preso uno smalto che non è esattamente estivo, anche se al contempo è forse talmente un classico che si può mettere in tutte le stagioni!

Che dire di questo smalto? La OPI generalmente è garanzia di facilità di applicazione e di durata, e per me è così. Ho tolto l’Over The Taupe dopo 5 o 6 giorni ed ancora era intatto. Ma avevo shopping nuovo da provare che vi farò vedere a breve!!!

Vi lascio con le foto, come sempre base – 2 mani di smalto – top. Purtroppo il medio è ancora rotto sotto la linea bianca.

Alla prossima!

Hi everyone!

Sorry for being a little MIA but I’m on holiday since Friday. I’m not on vacation but I’m not at home either and I spend very little time at the computer.

Unfortunately I had to cut down my nails to nubbins and I must say I don’t like nubbins. Finding a colour that matches something you don’t like is really difficult then. First I decided what not to wear: brights. I don’t want these short nails to be visible, I rather want to hide them but still having them look good with polish on. So I opened my drawer where I have my entire collection and I picked a polish which is not really summerish, but which is still so classic which is probably wearable in all seasons!

What to say about this polish? OPI is generally a warranty for ease of application and duration, and for me that was it. I removed Over The Taupt after 5 or 6 days and it was still intact. But I had some new shopping to try out that I will soon show you!

Finally here are the pics! As usual, base coat – 2 coats – top coat. Again sorry for the middle finger, the break is still under the nail line.

Talk to you soon!

OPI Over The Taupe

OPI Over The Taupe

OPI Over The Taupe

OPI Over The Taupe

Tags : ,

7 commenti:

  1. Dearest Simona, "Over the Taupe" is my all times favourite polish! It was my first OPI and I'm still so in love with it! I'm glad I get to see swatches of it, but it's getting rare.

    But you know, short nails topped with a crazy colours are very "en vogue" this year! At least, they are very "en vogue" in France. ;)

    ReplyDelete
  2. Hi Cristina! I had no idea Over the Taupt is getting rare! Now I'll cherish my bottle even more!
    I know short nails with crazy color are very en vogue but I really can't force myself to like them!

    ReplyDelete
  3. Io gli ho preferito You Don't Know Jacques!, che è un filino più caldo. Personalmente, questo genere di colori non lo vedo bene per l'estate (è un problema di testa, lo so), ma sono sempre una mano santa quando DEVI indossare qualcosa di più portabile di un giallo canarino o un arancio squillante (come una visita dal dottore, ad esempio...). Cos'hai acquistato di bello, caaaaara?

    ReplyDelete
  4. Oh, of course you can't force yourself to like them ;D LOL You know, tastes and colours... ;D

    Also, you have a little award on my blog! (http://www.opinionatedlf.blogspot.com/)

    ReplyDelete

Thank you for taking the time to visit my blog! Please feel welcome to leave a comment, it would make my day! If you have a blog in your profile I will come visit you soon, but please do not leave links.
--
Grazie per aver visitato il mio blog. Sappiate che un commento fa sempre piacere :) Per favore non lasciate link, se avete un blog nel vostro profilo lo visiterò al più presto!

Instagram

Follow me
Back
to top